torsdag 9 oktober 2014

Underbar hemmagjord glass.

Fredag imorrn igen och till helgen kan jag tipsa om att röra ihop den är uuunderbara glassen.

Originalreceptet hittar du HÄR men detta är min variant...

5 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk
ca 100 g chokladknappar
2 (eller fler om du vill) små påsar med nötkräm  (hittas i godishyllan)

Vispa grädden och rör ner den kondenserade mjölken, chokladknappar och nötkrämen.
Häll över smeten i en form, strö över lite mer chokladknappar och ev lite jordnötter.
Ställ i frysen minst 6 timmar.

Trevlig helg!!

3 kommentarer:

  1. Jenny Frängqvist9 oktober 2014 kl. 23:38

    Den ska vi prova!

    SvaraRadera
  2. Den där glassen känner jag igen, vet att jag har receptet i min receptsamling i köksskåpet, men jag kommer faktiskt inte ihåg om jag någonsin har gjort den. Antagligen inte, för då skulle jag säkert ha kommit ihåg hur god den var :) men nu när jag inte ens behöver leta fram receptet måste det bli av...

    SvaraRadera